ASP Creo jest mocną alternatywą dla szkół systemowych, kładąc szczególny nacisk na komunikację, kompetencje kluczowe, myślenie krytyczne, edukację językową i ekologiczną. Wspólnie odkrywamy świat poprzez interdyscyplinarne projekty edukacyjne i przygotowujemy dzieci do życia w zmieniającym się świecie. Dążymy do tego, aby absolwenci Creo byli świadomi własnych wartości, odpowiedzialni za własne wybory, otwarci na różnorodność i zmiany. Posiadali umiejętności myślenia krytycznego, skutecznej komunikacji, samoorganizacji, zarządzania swoimi emocjami, pracy w zespole, wyznaczali cele i świadomie dążyli do samorealizacji.

Dla nas ważne jest każde dziecko, które kreuje swoją przyszłość w sposób zgodny ze swoimi przekonaniami. Stawiamy na współpracę zamiast rywalizacji. Za pomocą oceny nie wartościujemy, nie osądzamy, a jedynie przekazujemy informację zwrotną o postępach i efektywności pracy dziecka. Nie mamy dzwonków, pracujemy we własnym tempie. Podążamy za dzieckiem, razem ustalamy zakres zdobytych kompetencji, pomagamy rozwijać pasje.

Co nas wyróżnia:

  • rozwijanie kompetencji 4K: komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie
  • systemowe rozwijanie myślenia krytycznego jako Szkołą Ucząca Myślenia
  • komunikacja w duchu NVC (porozumienie bez przemocy)
  • uczenie dzieci samodzielności, samokontroli i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
  • budowanie w uczniach pewności siebie, zaangażowania, motywacji do nauki, poczucia własnej wartości
  • kształtowanie nawyków skutecznego działania (m.in. uczenia się, podejmowania decyzji, stawiania celów, dążenia do samorealizacji)
  • rozwój kompetencji, zainteresowań i talentów
  • budowanie postaw otwartości, empatii, tolerancji
  • rozwijanie kompetencji miękkich, inteligencji emocjonalnej
  • indywidualizacja procesu nauczania
  • tutoring, pedagogika dialogu
  • pedagogika skoncentrowana na rozwiązaniach, uczenie rozwiązywania problemów i konfliktów, minimediacje, mediacje rówieśnicze 
  • edukacja językowa: język angielski na co dzień, język hiszpański jako drugi język obcy od początku nauki w szkole
  • nauczanie doświadczalne, interdyscyplinarność, warsztaty STEAM
  • innowacyjne metody nauczania
  • metoda projektów
  • edukacja prozdrowotna
  • edukacja klimatyczna, ekologiczna i globalna
  • edukacja zintegrowana
  • ocenianie kształtujące
  • brak dzwonków
  • małe grupy
  • zadania domowe z sensem
  • jeden miesiąc opieki wakacyjnej oraz jeden tydzień opieki w trakcie ferii zimowych
  • dobry catering
  • nauka i opieka w godzinach 8.00 -17.00
  • świetna lokalizacja, piękny budynek willowy, wygodna przestrzeń
  • nauczanie outdoorowe, własny ogród